معرفی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی انویدیا استفاده معلولان از خدمات دانش‌بنیان توان‌بخشی آسان‌تر می‌شود کنسول دستی ROG Ally X ایسوس رونمایی شد + قیمت و مشخصات سلب امتیاز سیم‌کارت به علت بدهی ممنوع شد آپدیت تازه تلگرام منتشر شد + ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید آیفون 5s به فهرست گوشی‌های منسوخ‌ اپل اضافه شد آیا سایت سازمان حج و زیارت هک شده است؟ + جزئیات انتصاب علی حکیم‌ جوادی به ریاست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور زمان عرضه هدست اپل ویژن پرو در خارج از آمریکا مشخص شد جزئیاتی جدید از ویژگی‌های هوش مصنوعی آیفون اولین ماهواره چوبی جهان در ژاپن رونمایی شد آیا واردات آیفون ۱۳ ممنوع شده است؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) از امروز می‌توانید قابلیت‌های پولی ChatGPT را رایگان استفاده کنید صحت اسناد مربوط به اسرار موتور جستجوی گوگل تأیید شد سامسونگ چند ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی را با به‌روزرسانی Wear OS 5 به گلکسی واچ می‌آورد دلایل اخراج سم آلتمن از OpenAI بعد از یک سال مشخص شد بیش از ۷۵ بازی بدون نیاز به نصب در یوتیوب + روش دسترسی به بازی‌ها یک ایرانی اسناد محرمانه گوگل را فاش کرد | رتبه‌بندی سایت‌ها چگونه انجام می‌شود؟ یک شرکت چینی می‌خواهد با پرتاب ۱۰ هزار ماهواره رقیب استارلینک شود بازی Call of Duty: Black Ops 6 در گیم پس هم عرضه خواهد شد + تریلر OpenAI آموزش مدل جدید هوش مصنوعی خود را آغاز کرده است
سرخط خبرها

مایکروسافت از کامپیوترهای کوپایلوت پلاس رونمایی کرد + ویدئو

  • کد خبر: ۲۲۹۴۹۷
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
مایکروسافت از کامپیوترهای کوپایلوت پلاس رونمایی کرد + ویدئو
به‌تازگی مایکروسافت در یک رویداد ویژه دسته‌بندی جدیدی از سیستم‌های ویندوزی را با نشان کوپایلوت پلاس رونمایی کرد که تمرکز عمده سخت‌افزار و نرم‌افزار آنها روی هوش مصنوعی است.

به گزارش شهرآرانیوز - مایکروسافت در بلاگ خود به معرفی فناوری کوپایلوت پلاس در کامپیوتر‌های جدید پرداخته است. به‌لحاظ سخت‌افزاری کامپیوتر‌های کوپایلوت پلاس سریع‌ترین و هوشمندترین سیستم‌های ویندوزی هستند که تاکنون ساخته شده‌اند. این کامپیوتر‌ها با داشتن تراشه‌های جدید با توان پردازشی بیشتر از ۴۰ تریلیون عملیات در ثانیه، کارایی و شارژدهی بالا و دسترسی به پیشرفته‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند برای علاقه‌مندان به این فناوری محبوب گزینه مناسبی باشند.

علاوه‌بر سرفیس پرو جدید مایکروسافت، شرکت‌های دیگری مانند ایسر، HP، دل، ایسوس، سامسونگ و لنوو لپ‌تاپ‌های جدیدی با نشان کوپایلوت پلاس معرفی کرده‌اند که با قیمت پایه ۹۹۹ دلار و برخی از آنها از تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) در دسترس خواهند بود. البته به گفته مایکروسافت، این اولین موج کامپیوتر‌های کوپایلوت پلاس محسوب می‌شود.

در طول سال گذشته، شاهد رشد باورنکردنی نوآوری هوش مصنوعی بوده‌ایم. مطمنئاً مایکروسافت نیز با هوش مصنوعی کوپایلوت خود سعی داشته سهم قابل‌توجهی از کاربران ویندوزی را به این چت‌بات سوق دهد. اکنون غول ردموند با پی‌سی‌های کوپایلوت پلاس قصد دارد فصل جدیدی را در دوران هوش مصنوعی خود آغاز کند. مایکروسافت می‌گوید که کل کامپیوتر‌های کوپایلوت پلاس – از تراشه گرفته تا سیستم‌عامل، برنامه‌ها و فضای ابری – با محوریت هوش مصنوعی به‌روز شده‌اند.

باتوجه به حضور NPU در کامپیوتر‌های کوپایلوت پلاس، این سیستم‌ها می‌توانند کار‌های هوش مصنوعی را تا ۲۰ برابر قدرتمندتر و تا ۱۰۰ برابر کارآمدتر انجام دهند. همچنین به ادعای مایکروسافت این کامپیوتر‌های جدید تا ۵۸ درصد از مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی اپل در عملکرد پایدار چند رشته‌ای بهتر عمل می‌کنند.

اجرای نرم‌افزار‌های پرکاربرد مبتنی بر آرم

موج اول پی‌سی‌های کوپایلوت پلاس ویندوز به تراشه‌های کوالکام مجهز شده‌اند. مایکروسافت نیز اکنون درحال پیاده‌سازی برنامه‌های پرکاربرد روی معماری Arm۶۴ است. برنامه‌های مایکروسافت ۳۶۵ مانند اکسل، ورد، وان‌درایو، پاورپوینت و همچنین مرورگر کروم، واتس‌اپ، اسپاتیفای و بسیاری از موارد دیگر اکنون به صورت بومی روی Arm اجرا می‌شوند.

درواقع به گفته مایکروسافت، عمده برنامه‌هایی که امروزه کاربران در آنها زمان صرف می‌کنند، دارای نسخه‌های بومی Arm هستند. همچنین با یک شبیه‌ساز جدید قدرتمند با نام Prism می‌توان برنامه‌های دیگری را که هنوز نسخه بومی آرم ندارند، در ویندوز اجرا کرد.

قابلیت جدید Recallاکنون با قابلیت Recall می‌توانید به آنچه در کامپیوتر خود دیده‌اید یا انجام داده‌اید دسترسی داشته باشید. پی‌سی‌های کوپایلوت پلاس اطلاعات کاربر را به‌صورت سفارشی سازماندهی می‌کنند. این قابلیت به شما کمک می‌کند چیز‌هایی را که ممکن است فراموش کرده باشید، به یاد بیاورید. درواقع کامپیوتر شما آنچه را که انجام داده‌اید، در حافظه نگه می‌دارد و بعد می‌توانید بین تمام اطلاعات، آن را جستجو کنید و داده موردنظر خود را به‌دست آورید.

خلق و ویرایش تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی

مایکروسافت از کامپیوترهای کوپایلوت پلاس رونمایی کرد

مایکروسافت می‌گوید از زمان عرضه Image Creator، تقریباً ۱۰ میلیارد تصویر با این هوش مصنوعی تولید شده است. با‌این‌حال، پردازش این تصاویر روی فضای ابری ممکن است تعداد تصاویری را که می‌توانید ایجاد کنید محدود کند. اکنون با استفاده از NPU در کامیپوتر‌های کوپایلوت پلاس و مدل‌های قدرتمند زبانی کوچک روی دستگاه، می‌توان حتی در برنامه‌های Paint و Photos از هوش مصنوعی مولد بهره برد.

ترجمه همزمان و قراردادن زیرنویس با هوش مصنوعی

با قابلیت Live Captions اکنون می‌توانید هر صدایی را که در کامپیوتر شما پخش می‌شود، به‌صورت بلادرنگ به زبان دیگری ترجمه کنید. با این قابلیت می‌توان هر صدای زنده یا از پیش ضبط‌شده را در هر برنامه یا پلتفرم ویدیویی از بیش از ۴۰ زبان به‌صورت آفلاین به زیرنویس انگلیسی ترجمه کرد.

استفاده راحت‌تر از هوش مصنوعی در برنامه‌های ویرایش تصویر

مایکروسافت از کامپیوترهای کوپایلوت پلاس رونمایی کرد

باتوجه به همکاری مایکروسافت با شرکت‌های مطرحی مانند ادوبی، می‌توان در کامپیوتر‌های کوپایلوت پلاس بهتر از نرم‌افزار‌های این شرکت‌ها استفاده کرد. اکنون برنامه‌های شاخص ادوبی مانند فتوشاپ و لایت‌روم دارای نسخه مبتنی بر آرم هستند و نسخه‌های آرم پریمیر پرو و ایلاستریتور نیز در تابستان ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند.

برنامه‌های دیگری مانند داوینچی ریزالو، کپ‌کات، Cephable، دیجی پرو و LiquidText نیز در کامپیوتر‌های کوپایلوت پلاس در دسترس هستند.

Studio Effects ویندوز با امکانات جدید

برنامه Studio Effects اخیراً به ویندوز اضافه شده است و در آن می‌توانید کیفیت صدا و نور تصویر خود را با کمک هوش مصنوعی بهبود ببخشید. همچنین با تله پرامپتر این برنامه می‌توانید در حین خواندن متن روی صفحه نمایش، تماس چشمی خود را با دوربین حفظ کنید. علاوه‌براین با بهبود‌های جدید، فوکوس همیشه روی صدا و چهره شما خواهد بود و با جابه‌جایی، تصویر و صدای شما از فوکوس خارج نمی‌شود.

اولین پی‌سی‌های کوپایلوت پلاس با هر دو پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت و اسنپدراگون ایکس پلاس روانه بازار خواهند شد که به لطف فناوری کوالکام، عملکرد آنها به نسبت مصرف باتری قابل توجه است. بااین‌حال باید منتظر عرضه این کامپیوتر‌ها و بررسی عملی آنها باشیم و ببینیم مایکروسافت چه برنامه‌هایی برای موج بعدی کامپیوتر‌های کوپایلوت پلاس دارد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->